Väntande

Skolan börjar om en timme, borde kanske fixa någonting att käka eller så. Sitter och roar mig med att läsa gamla dagböcker. *fniss*
Det finns många guldkorn där!
Till exempel:
När han kommer hem möts han av en märklig syn i köket. Klockan är ungefär halv tio och han hittar sina tre bröder i köket. Venji har huvudet instoppat i diskmaskinen och försöker uppenbarligen laga den under lågmälda svordomar. Vid diskhon står Gavril och diskar medan Tommy torkar.
Adria sitter vid köksbordet med ett modemagazin framför sig och en kopp te i handen. Hon har uppenbarligen lagat kvällsmat åt dem och låter dem nu jobba för det.
- ... wow, säger han häpet och slår sig ner intill Adria. Du, nejlikor är en sorts blommor va?
Hon tittar förvånat upp och ler mot honom.
- Ja, planerar du att ge mig en bukett? frågar hon vänligt. Bollsport på sju bokstäver, Rei...
- Fotboll? föreslår han.
- Tennis? gissar Gavril.
- Det är sex bokstäver ditt mongo, säger Venji skadeglatt.
Adria fyller i fotboll på sitt korsord och ser sedan intresserat på Andrei igen.
- Du ska skicka blommor till Belle, eller hur? Hon avfyrar ett triumferande leende. Du gillar henne!
- Lägg av! Hon sa att hon ville ha blommor... bara...
- Belle och Andrei sitter i ett träd, börjar Venji nynna, men slutar när Rei smäller igen diskmaskinsluckan om hans huvud. Aj! Vad fan?!
Tommy och Gavril skrattar rått åt honom.
Adria ger dem en förebrående blick.
- Jag kan hjälpa dig köpa en bukett om du vill, erbjuder hon sig. Det är synd att inte alla män i den här familjen är så omtänksamma att de vill ge flickorna de gillar blommor... verkligen synd, man kan samla många pluspoäng genom att ge blommor.
Gavril ser på Thomas.
- Ouch... loser...
Andrei ler mot Adria.
- Bara säg var jag kan hitta nejlikor!
- Linnéas Blomsterhandel har, men om du vill ha riktigt fina ska du nog gå till Flora’s istället, säger Adria tankfullt. Jag borde kanske satsa på dig istället för din bror...
- Jag kan ge dig rosor, erbjuder Venji från diskmaskinen.
Thomas smäller till luckan igen. Rei ser på Adria och ler lite.
- Kanske...
Hon besvarar hans leende och blinkar lite åt honom innan hon sträcker armarna mot Tommy.
- Thomas, bär du ut mig till bilen och kör mig hem?
- Det beror på, säger han retfullt. Ska du rymma med min bror eller inte?
- Det beror på... härmas hon roat. Tänker du bära ut mig till bilen eller inte?
Han ler och lyfter upp henne, slänger henne över axeln och bär henne ner till bilen, snurrar henne två varv innan han sätter ner henne.

Planerar att spela lite Suikoden Tierkreis när jag kommer hem efter skolan. Urgulligt spel, verkligen!
Ska nog posta ett inlägg om det ikväll.
Nej, matdags var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0