Netikett

Och den underbara serien "Korkade Människor" fortsätter.
http://leosson.blogg.se/2009/september/utkast-langt-pass.html
Enjoy!

Jag måste erkänna att det här kanske låter lite rasistiskt, men jag är verkligen inte rasist egentligen. Det är MÄNNISKOR som är korkade idioter, oavsett nationalitet.


På lektionen igår meddelade vår kära lärare Talan Memmott, igen, att vi kommer att behöva rutade block till lektionerna i Media Production. Samma sak som han meddelade oss i fredags när vi hade informationsmöte med ettorna och tvåorna.
Jag, Sofie och Ida, som de goda studenter vi är, åkte i måndags in och köpte varsitt rutat block, för vi vet alla hur glad Talan blir om vi är förberedda.
Nå, han upplyste i alla fall igen att alla skulle behöva ett sådant.
Tyvärr. TYVÄRR! Råkade Bhatti sitta intill mig den här lektionen.
Han sträckte sig helt enkelt fram, slet åt sig mitt block och började bläddra i det.
Utan att fråga.


Jag blev så paff att jag inte ens fick ur mig någon ilsken kommentar om att SÅ gör man INTE.
I alla fall inte utan att fråga först.


Sen är det ju det faktumet att han kallade mig saker som "dear" och "sweet" när han chattade med mig i lördags. Vi har knappt bytt en handfull meningar ansikte mot ansikte, och plötsligt känner han att han kan kalla mig en massa gulligheter hur som helst?
(Han fick för övrigt tag i min msn via facebook, där jag var dum nog att acceptera hans vänskapsförfrågan.)
Det är inte ens som att han chattar med mig regelbundet heller, utan bara när han har några frågor om skolan, vilket händer kanske en till två gånger på ett år.


GUD!
Var tvungen att skriva ner det här igen. Förhoppningsvis har jag fått det ur mig nu och kan lugna ner mig.
Säkert därför jag sovit dåligt och drömt konstigt.

Kan också bero på vår trasiga köksfläckt, som inte går att stänga av...
Jo, om man vrider PÅ den, så stänger den av sig. Men man kan bara vrida PÅ den i 60 minuter, sen stänger den av sig automatiskt.
Eller sätter igång sig, i det här fallet...
Får ringa bovärden.
Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0