Kunskap är makt

Jag sitter och pluggar lite. Det är väldigt skönt att för en gångs skull vara i fas med läxorna. Jag ska försöka upprätthålla det under hela terminen. Antar att det kommer att bli lite mer krävande när vi kommer igång med Advanced Critical Theory också, men det är åtminstone en månad till.

För tillfället håller jag på att titta på STan Brakhage på youtube.



Måste också försöka komma på några grejer att ta med mig till filminspelningen imorgon. Helst smarta och överraskande saker och inte bara... ett fluffigt kramdjur, typ.
Tyvärr har vi ingen möglig ost i kylskåpet annars hade jag definitivt tagit med mig det, bara för att se Talans min.
(Det var ett av hans förslag till oss på något som skulle kunna vara intressant att se filmat med de olika teknikerna vi ska använda.)
Nå, får väl brainstorma lite med Sofie sen...
Nu ska jag fortsätta med Brakhage och titta på hans Water for Maya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0