From dust till dust

Försökte städa lägenheten idag. Gick inte vidare bra med tanke på att min dammsugare har glömt sitt rätta kall i livet. Istället för att suga som en desperat crackhora i svåra behova av pengar suger den snarare som en pryd katolsk skolflicka som inte fått lära sig skillnaden mellan män och kvinnor.
Sorgligt men sant.
Givetvis kollade jag igenom den för att se om det var något fel på den, men det satt inte ens fast något i slangen som skulle kunna förklara denna plötsliga brist på sug.
Det blev till att plocka fram en borste och en skopa och sopa lägenheten för hand!
Kände mig som en polsk städerska. Det är inte konstigt att människor var kortare förr. De var ju tvungna att böja sig på hälften för att nå ner till golvet när de skulle städa med häxkvasten.

Jag och Sofie tog också ut mattorna och hängde dem över mattstället. Eftersom vi inte äger en mattpiska blev det till att smiska de små dammråttorna till eftervärlden för hand.

Nu har jag gjort mig förtjänt av lite vila. Kanske lite lunch också, när jag tänker på saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0