Äta bör man

Det är väldigt sant som det är sagt att vi i I-länderna allt som oftast lever för att äta, istället för att äta för att leva.
Idag har jag och Sofie lagat indonesisk pannkaka.

Indonesisk pannkaka

Indonesisk pannkaka

I den här lilla älsklingen så finns det bland annat choklad, cachewnötter och ost. På smeten vi gjorde blev det två pannkakor, var jag och Sofie delade på en och sparade den andra tills imorgon.
Receptet var gott, men oj så in i helvete mätt man blev. Jag orkade knappt äta en tredjedel av min och Sofie orkade inte heller riktigt äta upp. Men gott var det.
Nästa gång ska vi göra en mindre sats eller bjuda hit fler folk när vi lagar...
Nu ska jag hälla mig i soffan en stund och klappa min mage så att den inte sprängs av all pannkaka.

Kommentarer
Postat av: Syster

Ser inge vidare gott ut och låter inge vidare nyttig xD

2009-09-15 @ 13:38:00
Postat av: Petra

Vet inte om jag tyckte att den var så god heller... men det är ju pannkaka! Med chocklad. Måste vara god. T_T

2009-09-16 @ 09:59:39
URL: http://viljami.blogg.se/
Postat av: nathalie

Mat är gött:)

2009-09-16 @ 10:21:55
URL: http://mylovley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0