Utflykt!

Idag har varit världens längsta dag, på länge.
Åkte hem till mor och far igår tillsammans med min kära sambo. Vi spenderade natten där och gick upp klockan sex imorse för att klämma in alla flickorna i bilen.
Sedan bar det av till Ullared och Gekås!

Det blev mycket shopping, alldeles för mycket pengar spenderades på kläder och annat tjafs.
Blev överlycklig när jag provade en jättesöt kjol i storlek 34 och jag upptäckte att den satt perfekt!
Ska vara mycket snygglig i den en dag framöver.

Har också köpt en massa underkläder och strumpor, bara för att det är så himla billigt där.
(ett par nya skor blev det också, minsann.)

Vi var hemma igen i Kristianstad vid sju. Jag och Sofie tänkte givetvis vara smarta och ta första tåget hem, sova i egen säng och sådant kan vara ganska skönt efter en hel dag med shopping.
Dessvärre var tåget försenat.
45 minuter.
ARGH!
Det är så att man vill skrika, eller slå någon.

När tåget väl kom hamnade vi givetvis vid ett par fjortisar som var de mest blåsta ungarna jag träffat på länge alltså.
Halvvägs till Karlskrona började den ena av dem dilla om att tåget var på väg åt fel håll.
...
Ojdå, lokföraren glömde visst svänga i förra korsningen. Kattsingen också, nu hamnar vi ju fel!
Idioter.

Jag och Sofie roade oss med att citera the Birds, Pride and Prejudice och Laundry Day.
Stackars fjortisarna undrade nog vad det var för fel i huvudet på oss när vi satte igång att asgarva åt något så simpelt som:
"There goes my Jackdaw."

Nu ska jag sova... imorgon blir det workshop i Ronneby. Jag undrar om man kanske kan skriva något om det till skoltidningen. Måste dock göra färdigt min artikel om BCA först. Gnh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0