Skrivpedagog

Haft ett allvarligt samtal med min skrivpedagog idag. (nej, det betyder inte att jag är efterbliven på att skriva och behöver experthjälp på området.)
Mycket givande, måste jag säga, till och med om han inte bjudit på godis. (Som jag tvingade honom att köpa. Go me!)
Känner att jag faktiskt fick tillbaka förtroenden för första kapitlet. Han påpekade bra saker som borde ändras för att underlätta för läsaren och för att ge mer sammanhållning, samtidigt som han lyssnade när jag förklarade hur jag tänkt.
Med tanke på att han är en wordnerd så blev jag också glatt överraskad när jag fick förklara några av orden för honom också. (hoho! *gottar sig*)

Nu funderar jag på om jag ska skriva ut de andra kapitlen också och gå igenom dem med honom ikväll eller om jag är för lat för att ta mig in till biblioteket. Först ska jag i alla fall på möte med skoltidningen, men det verkar som att det bara är jag och Sofie som kommer.
Suck.


Katthuve

En bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0