Oh, la, la, la

Idag har det varit victoriana dag. Har läst hela den tjocka pärmen med berättelser om Markis Sinclair och hans Markisinna Givetvis har jag då också fått dille på viktorianska kläder, så som klänningar, kjolar, korsetter och dylikt.
Google är min bästa vän, i alla lägen utom kanske detta.

Ska nog dra in till biblioteket imorgon för att se om det finns några böcker på biblioteket om sömnad och viktorianska kläder.
Snubblade i alla fall över den här länken: http://katafalk.wordpress.com/2009/03/14/how-to-sew-a-victorian-skirt/
Jag funderade på om man kanske kunde sätta tänderna i den. Det verkar ganska simpelt när jag läser beskrivningen och tittar på bilderna i alla fall.
Skulle till exempel kunna göra en som är knälång istället för hellång, så att man mer kan ha den till vardags.

Har hittat en massa ställen där man kan köpa mönster, men vetifan om jag vill lägga ut en massa pengar på sådant. Borde det inte gå att hitta gratis någonstans? Finns kanske på biblioteket...

Folk med intressen för handarbeten och annat krafs måste bli bättre på att dela med sig av sina saker på piratebay. Hmpf.
Hur ska annars en fattig liten student få tag i saker och ting?!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha, inte så svårt!? Snälla testa någonting annat innan du ger dig in på den kjolen XD

2009-10-22 @ 20:41:46
URL: http://leosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0