Desktop

Ett av problemen med att sitta i soffan med laptopen istället för att sitta vid ett skrivbord är onekligen att man inte kan ha en kopp med någon drickbar vätska intill sig. Man måste ha den på bordet och således sträcka sig efter den.
Jobbigt och distraherande.
Koppen kan inte heller stå i soffan, för då riskerar den att välta och då blir det inte roligt för någon. Speciellt inte mig som istället för att ägna mig åt att skriva då måste städa. Onödigt slösande med energi.

Där med inte sagt att jag inte får lika mycket gjort när jag sitter i soffan som när jag sitter vid skrivbordet, för dte får jag. Det är bara de där små sakerna som saknas...

Skrev färdigt nästan två kapitel igår, och innan jag lade mig började jag planera story arch two. Fortsätter jag i den här takten kommer jag mycket snart att vara färdig med första delen. Det känns faktiskt lite spännande, måste jag erkänna.



(uppdateringarna har varit dåliga här på sistone, jag önskar att jag kunde säga att jag varit så upptagen att jag inte hunnit med, men jag har helt enkelt inte pallat. Lat, javisst. Får väl se om jag kan hålla igång det lite mer regelbundet i framtiden. ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0