Blurker

Jag är officielt en blurker. För er som inte vet vad en blurker är, så kan jag förklara.

Blurker: A blog lurker. Someone who reads a lot of blogs but never posts any comments.

Källa:Urban Dictionary

Borde egentligen sluta, eftersom det är en hemskt dålig vana. Och inte ens någonting som man får ut så värst mycket av. Intelligensnivån på de bloggar jag råkar landa på överstiger inte den hos en efterbliven femåring. Denna eviga hysteri kring bloggar och bloggare, det är bara rena cirkusen.
Allting handlar om uppmärksamhet.
Nå, för att vara rättvis så handlar väl allting i livet egentligen om uppmärksamhet, det finns bara olika grader av det.

På tal om uppmärksamhet så hade jag en trevligt konversation med Josef på msn idag. (typ, nu, pågående.)
Han fick mig att skriva en lista på topp tio egenskaper en kille ska besitta, enligt mig.
Med andra ord hur min drömkille ska se ut! Här är en uppsnyggad och något uppdaterad version.

Tio punkter/egenskaper min drömkille ska besitta:
  1. Inga medicinska fel. Okej, det låter kanske ganska opersonligt och man kan ju inte hjälpa vem man blir kär i och allt sådant tjafs. Vadå, ska jag dumpa killen om han sedan visar sig ha någon dold sjukdom? Givetvis inte. I en utopisk värld skulle vi inte behöva vara sjuka, men så är det tyvärr. I och med min egen sjukdom så vill jag helst ha någon som är frisk. Större chans då att eventuella avkommer oss emellan kommer att vara friska och slippa dras med mina gener.
  2.  

  3. Helst inte en massa jobbigt psykiskt bagage som man måste hantera hela tiden. Kanske också ett väldigt opersonligt uttalande egentligen och jag är inte riktigt säker på att jag egentligen kan förklara vad jag menar med det. Jag vill inte ha en kille som är så osäker på sig själv att han blir svartsjuk så fort jag umgås några timmar med mina vänner. Helst ska han ha egna vänner som han vill umgås med då och då och inte bara ha mig. En social varelse som man kan lämna ensam på en fest i två minuter utan att behöva oroa sig för att han sitter ensam. (Beror givetvis på vad för sorts fest det handlar om va, men jag tror att det framkommer vad jag menar.)
  4.  

  5. Han ska ha ett intresse av att göra något med sitt liv. Helst någonting som han kan tjäna pengar på så att han kan hjälpa mig försörja oss och vår familj, varesig den består av en hund, två barn eller fem guldfiskar.
  6.  

  7. Han ska givetvis vara snäll och omtänksam.
  8.  

  9. Han ska helst vara romantisk. Kanske väcka mig på morgonen med en kopp te och en kyss. (Givetvis inte varje morgon, måste ju vara rimligt också.) Eller överraska mig med att laga middag med levande ljus. Det behöver inte vara överdrivna saker, lite vardagsromantik bara.
  10.  

  11. Han ska vara smart. Intelligent. Han behöver inte tvunget vara intresserad av litteratur, men han ska inte vara någon ytlig drummel vars enda intresse är att gå på fjortisfest... Gärna en musiker. En gamer går också bra, lite sådär lagom. Inte "hej-jag-bor-i-min-mammas-källare-och-spelar-WoW-24/7".
  12.  

  13. Respekt. Han ska ha respekt för alla hundra personligheter som bor i mitt huvud och lyssna intresserat när jag pratar om dem även om han tycker att det är tråkigt. Han vet att jag ger honom samma respekt när han vill prata om något av sina intressen som kanske inte är någonting som jag är så inne på. Respekt helt enkelt.
  14.  

  15. Han ska ta hand om sig själv. Hygieniskt och sådant. Han behöver inte vara någon träningsnarkoman eller så, jag tycker inte direkt att det är skitkul att träna. Men mer av hälsoskäl än att han måste ha en kropp som en bodybuilder. Man skulle kanske kunna ta danslektioner tillsammans för att röra på sig regelbundet? Något sådant.
  16.  

  17. Jag vill gifta mig och jag vill skaffa barn. Inte nu på en gång givetvis, men i framtiden. Det ideala är ifall han vill det också, om han kan tänka sig det i framtiden eller om jag kan övertala honom med tiden.
  18.  

  19. Han ska inte vara ett plåster. Pussas och hålla handen offentligt har jag ingenting emot men han ska inse i vilket sammanhang det passar sig och i vilket det inte passar sig. Grovhångla på Faster Elsas 50-års fest inför släktingar och vänner är inte att rekomendera.

Jag undrar om man kan trycka en t-shirt med den här listan på ryggen när man går ut på krogen för att ragga. Eller om man kan ge ut små informationsbroschyrer när killarna tar kontakt. Det hade ju sparat en helvetes massa tid på den ytliga singelmarknaden.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Inte mycket begärt tycker jag :) och vad sjutton, ett ideal är ju just det, ett ideal. Det finns inga människor som når upp till ett ideal. Kanske i någon aspekt, men definitivt inte i alla. Det betyder ju dock inte att man inte kan ha ett ideal liksom. Kompromiss är ledordet. Kanske man kan leva med att personen i fråga har en allergi i utbyte mot att man kan ha vettiga konversationer :)

2009-10-16 @ 16:51:20
URL: http://leosson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0