Snö, bussar och kreativitet

Sitter och pustar över att jag tvunget ska vara så jävla kreativ till jul.
Alltid samma visa.
Tre timmar innan far säger att det är dags att dra till farföräldrar för att fira jul så börjar jag pyssla med någon superavancerad julklapp, som MÅSTE bli färdig!

Okej, överdrift. Men istället för att plugga de här dagarna innan jul så har jag arbetat med min julklapp.
Suuuck, jag är hopplös.
Men fy fan vad bra det blir!

Fick också höra från Jim att en buss kört rakt igenom resecentrum runt ett tiden idag.
Rakt igenom!
Något fel på bromsarna eller något sådant tydligen.
Fem personer fick åka till sjukhuset.
Antagligen folk som stod och väntade på bussen, så jag är ju sjukt glad att jag och mamma åkte bil och inte buss idag.

Sen fick vi panika iväg till stallet också, eftersom hon som hade stalltjänst ringde och sa att hennes bil inte startade så snälla, snälla kunde vi ta hennes dag istället så kunde hon ta vår nästa dag?
Visst, sa mamma med ett sadistiskt flin. Vår nästa stalltjänstdag är nyårsafton!
Tydligen var det inte så populärt att byta då längre, men snälla själar som vi är åkte vi till stallet ändå.
Man måste ju tänka lite på hästarna som står ute i detta oväder också.
Jag fick ta de snälla hästarna, dvs de som inte bits, sparkas eller försöker skalla en när man ska ta in dem/mata dem/byta täcke på dem.
Hästkräk.

Och imorgon är det bara jag, Frida och pappa hemma...
Jag hör av mig om jag överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0