Grrgllururlurglargh!

Danyael - Fantasy Something

- Jag är fortfarande drottning här!
- Svårt att vara drottning utan tron att sitta på...
Hans kyliga ord får henne att börja gå fram och tillbaka genom paviljongen. Manteln med den svarta pantern böljar bakom henne för varje steg hon tar.
- Jag har en trone, Zane, säger hon och gör sitt bästa för att nagla fast honom vid tältväggen med sina gula ögon. Och med Gudarnas hjälp ska jag sitta på den igen inom bara några få dagar!
- ... du planerar att...
- Vad trodde du? Att jag bara är ute och nöjesrider med min armé?!
- ... jag hoppades, Ers Majestät...
Zare gnider sin rakade skalle och ser på sin tvillingbror innan han flyttar blicken till drottningen igen.
- Han har fortfarande kontroll över huvudstaden. Och folket verkar gilla honom av någon anledning.
Hon stannar framför bordet där kartan ligger upprullad och sätter ett finger på bilden av K'hells huvudstad, Sancenac.
- Om fem dagar... hon ser från Zare till Zane. Så är staden min. Kosta vad det kosta vill.


Jag tror att det är en skrivardag idag. Känns som det.

Hmm... jag undrar om vi har några lektioner idag?

För att svara på syrrans kommentar så var väl New Moon ganska bra, men Twilight var bättre. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0